Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





måndag 30 december 2013

Nyårsraketer 2014

Lite senare än rekommenderat så har jag köpt in mig i en del av de aktier som Investtech har som nyårsraketer för 2014. Eftersom jag än så länge har relativt små belopp att handla med så valde jag bort de 3 aktier som jag inte skulle få så många andelar av för det belopp jag satsar. Så av Investtechs 10 aktier på listan har jag valt 7 av dem och fördelningen blir som följer:

Aktie Andel av portföljen
Aerocrine 13,35
Lundin Mining 12,84
Husqvarna B 14,36
CDON 14,88
Vostok Nafta 15,02
Active Biotech 15,65
Karo Bio 13,87
Total 99,97

Tanken är att ha dem kvar drygt halva januari, alternativt längre om det visar sig gå bra för dem men det är en kortsiktig investering i dessa. Jag har också valt att öka innehavet i Hennes & Mauritz då jag vill bygga upp en bra bas i portföljen och en stabil klättrare och högutdelare som H&M känns som en trygg och bra bas.
Investtech rekommenderade ett köp straxt innan jul men för mig blir det dagen innan nyår och Investtech gör en uppföljning den 9 januari vilken jag hakar på.
Tyvärr missade jag även att gå in i H&M innan uppgången den 27 december då bland annat den aktien lyfte efter julhelgen. Nåja, den andelen jag redan hade lyfte ju så helt utan blev jag inte.
En förändring i fondportföljen har det också blivit, kvar är endast Carnegie småbolagsfond som sedan köp i mars 2013 har ökat med drygt 22%. När försäljningen av dem andra fondandelarna är klara så ska portföljen utökas, med vad har jag inte helt bestämt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar