Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





lördag 28 december 2013

Bokslut för bokåret

I somras hade jag ambitionen att delta i och slutföra 3 stycken bokutmaningar, dels världsomseglingen, 3 på 3 samt kaosutmaningen. Det gick ju sådär.
En bok i de 2 första utmaningarna hanns med sedan kom bebis och tog all tid. Jag gav helt enkelt upp.
Läsandet har jag dock inte helt lagt på is men det går trögt, väldigt trögt då jag aldrig får tid att läsa och de få tillfällen som kommer, ja då är jag för trött för att orka mer än någon sida.
Boken som jag nu försöker ta mig igenom och som verkar lovande är Jan Guillous En fiende inom oss.
Nästa års läsande hoppas jag kommer utgöras av min kurslitteratur eftersom jag vill bli klar med dessa högskolepoäng som ligger och skvalpar och väntar på att bli avslutade för att jag ska kunna göra examenskursen och ÄNTLIGEN bli klar med min utbildning. Jag har inga förhoppningar om att jag ska hinna det utan det var den impulsiva, optimistiska delen av mig som omregistrerade mig för att slutföra det jag en gång påbörjat. Och det under föräldraledighet med en liten bebis.
Jojo, vi får väl se.
Några skönlitterära böcker ska jag nog hinna med i alla fall.
Kanske de som låg under granen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar