Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





torsdag 15 augusti 2013

Noveller i miniformat

Hos någon bokblogg jag besökte hittade jag nåt intressant, nämligen noveller att prenumerera på.
Jag hoppade snabbt in på Novellix hemsida och tecknade en prenumeration, jag börjar med ett halvår för 199 kronor så får vi se om det är något som faller mig i smaken. Via mailkorrespondens med Novellix kunde jag också få hela amerikanska klassikerfyran även fast jag missat de 2 första novellerna i utskicket. Och igår kom dem hem. Sicka sötnosar, perfekt format att ta med sig på tåget/t-banan/bussen men även till fiket för en egostund.


Noveller nr 29-32
 
Novellerna är no29: F. Scott Fitzgerald - Det sällsamma fallet Benjamin Button, no30: Sylvia Plath - Johnny Panic och drömbibeln, no31: Edgar Allan Poe - Huset Ushers Undergång, no32: Joyce Carol Oates - Nattsidan.
Jag har inte läst något från någon av författarna förutom lite kortare stycken av Edgar Allan Poe så det ska bli intressant med dessa nya bekantskaper. Förutom att jag gillar idén med dessa "Pixi-böcker för vuxna" (citat från Novellix hemsida) så är det också en chans att hitta nya författare genom noveller. Återkommer när jag bekantat mig närmare med denna kvartett. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar