Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





måndag 5 augusti 2013

En världsomsegling i bokhyllan

I helgen har jag ägnat mig åt en av mina passioner - böcker. Dock har jag inte sträckläst eller ens läst mer än vanligt utan jag har surfat runt bland bokbloggar, hittat nya via andra och ja, haft en riktig inspirationsresa. Har också hittat en del utmaningar och dessutom insett att en bokblogg värd namnet bör ha en lista över lästa böcker. Nu utger jag mig inte för att vara en bokblogg, jag var ju inte ens ute efter publik innan jag började skriva om huset vi byggde och hittades därigenom. Men nu har jag insett att det är kul att kommentera andra och väldigt kul när nån kommenterar mig! Så jag ska fila på en lista över lästa böcker detta år, om inte annat så för att själv hålla reda på vad jag läser.
Nåväl, denna världsomsegling hittade jag hos Lyrans Noblesser och innebär i korthet att ett gäng bokläsare väljer en av i förväg utvalda böcker från en kontinent varje månad och diskuterar denna. Spännande. Klart jag måste hoppa på även denna. Ojoj, nu är det många utmaningar jag ska köra. Men oj så roligt!! Här finns världsomseglingen beskriven: Lyrans Noblesser: Jorden Runt IV - Information

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar