Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





torsdag 11 juli 2013

Medan regnet öste ner...

.. i morse tog jag en långfrukost, läste 2 lokaltidningar och såg brevbäraren komma. Tänkte att idag är det kökets dag. En del skåp har redan gjorts iordning men nu var det dags för dem sista. Skåpen torkades ur, hyllor sattes upp och flyttkartonger tömdes. Snart är köket klart! En av detaljerna jag gillar i köket är att man kan ha luckan till diskmaskinen helt öppen och ändå kunna öppna kylskåpet på motstående sida helt. Bra tänkt!
Jag hade hoppats på att hitta skruvarna till sängen som har varit borta sedan flytten men gick bet på det.
Istället blev det en färd till Hornbach i Sundbyberg för div inköp. Solen ligger på ordentligt på morgonen i köket och efter lunch är det dags för vardagsrummet, det är ju synd att klaga och det tänker jag inte göra men ett par rullgardiner inhandlades så att man kan sitta i kök och vardagsrum utan att koka i solen. Ett par vita utan mörkläggning blev det då jag tror att dem kan funka som en fin inredningsdetalj i fönstren, vi har inte bestämt oss för gardiner och uppsättning i huset än.
En duschdraperistång till stora badrummet fick det bli också, ska göra iordning det tills dottern kommer hem på söndag, en grillvagn till grillmästaren, aka jag, och nya blommor till krukorna på furstutrappen blev det också.

 
2 sådana här krukor har jag nu på trappen.
 
Middagen bjöd på vegetariskt, kikärtsbiffar med chevrè- och vitlökskräm och tyvärr besvikelsen cous-cous. Cous-cousen funkade inte ihop, det var mest för att vi redan hade det hemma och att det går fort eftersom klockan hade blivit mycket, men sambon gillar inte cous-cous så det blev inte så mycket mat för honom. Nästa gång blir det potatisklyftor och en god sallad på tomat och rödlök i lite vinäger och olja samt lite ruccola till för grönskan. För biffarna och krämen var god, dock insåg vi att krämen bör göras med mixer för att få ut chevrén så mycket som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar