Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





onsdag 31 juli 2013

Förvaring

Jag har länge önskat att jag vore mer minimalistiskt lagd. Det skulle ju definitivt bli enklare att städa men nu är jag inte en minimalist. Min ungdoms samlande har jag dock lagt av och är numera bättre på att rensa och göra mig av med saker, jag satsar numera även på kvalitet framför kvantitet. Bra förvaringslösningar är något jag älskar och kan leta länge efter. Förra veckan hade jag en ensam dag då sambon for iväg på egna äventyr och dottern var upptagen med att leka med sina kompisar. Vad gör man då? Jo, letar efter fynd!
 
Joseph Joseph Caddy - Diskbänksförvaring
 
 
Den här smarta saken huserar numera på vår diskbänk. Var så trött på att disksvamp, -borste och -trasa låg slängda på diskbänken, på ett "smart" ställe i skåpet under diskbänk eller allra värst - i diskhon där trasan blev sur och äcklig och förvisades till soppåsen. Nu behöver jag bara hitta en mindre flaska att ha diskmedel i då den stora vi har inte passar i behållaren. Funderar på en pumpflaska eftersom det är sällan jag handdiskar stora mängder. Det kan räcka med att pumpa upp lite diskmedel på borste eller svamp. Får se vad som hittar hem.
    

            
     
Källsortering från Förvara.se
 
Jag är lite av ett miljöfreak, nej det var nog överdrivet, men nåja. Jag tycker iaf att man ska göra sitt för att ta tillvara det vi förbrukar och skona miljön. Men tidningskassar är inte snygga men nerstoppad i den vita boxen ovan kan man ha dem stående framme utan att det ser tråkigt ut.
När mörkret och kylan kommer så börjar mitt enorma brukande av värmeljus och givetvis återvinner jag dessa metallbehållare. Det blir ju en hel del och tidigare har jag haft en påse under diskbänken att lägga dessa i tills de ska till återvinningsstationen. Men inte nu längre! Detta rör för gamla värmeljus ska numera få husera alla metallbehållare, den kan hängas upp eller stå själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar