Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





tisdag 12 februari 2013

Färgsättning

I söndags kväll satt jag och älskade och valde ut tapeter till huset. Såååå roligt!!
Lilla älsklingen fick såklart välja tapet till sitt rum, hon hade även förslag till tapet i lekrummet, aka allrummet.
Det märks att lilla älsklingen börjar bli stor för det blev en typisk vuxentapet, men väldigt fin tycker även jag.
Vi har hållit en jordnära färgsättning i hela huset och tycker att vi har fått en bra sammanhållning. Kök, vardagsrum, hall och passage har en öppen planlösning och vi försökte få tapeterna att matcha och fungera ihop, spännande att få se om det blir bra även när tapeterna är uppe :). Mönstrade tapeter blev det i alla rum då vi båda tycker att "vanliga" hyreshus tapeter är så tråkiga. Omönstrade och i hur många färgställningar som helst, nej tack.

Senare idag ska jag förbi Erikshjälpen i Vårby och kika. Jag vet att jag inte borde handla något eftersom jag håller på att rensa ut inför visning av lägenheten men jag kan inte hålla mig. Måste bara förbi och kika.



Tess

1 kommentar:

  1. Spännande att välja tapeter! Kul att läsa din blogg:-)

    SvaraRadera