Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





tisdag 23 oktober 2012

Ledig dag = städdag

Äntligen en ledig dag, mitt i veckan och helt ensam hemma. Precis vad som behövdes!
Planen var att få ordning i det stora kaoset som kallas för hemma. Till och från så drar en lokal orkan igenom där jag bor och ställer till det enormt i min lägenhet.
Så mycket ordning blev det dock inte eftersom jag fick hålla till nere i källaren och röja ur ett förråd. Det har brunnit i vår källare, igen! För dryga timmen sen var jag klar, helt slut i kroppen och en annalkande huvudvärk. Min älskade Treo var slut så det blev en varm dusch istället för att lindra huvudvärken och stoppa frossan. Lite gröt på det så var jag nästan som mig själv igen.

Snart är det dags att röra mig mot skolan och hämta upp min lilla älskling, det blir tidigt idag, vi ska nämligen ha en tjejeftermiddag och spela spel. Mysigt!!

Ikväll blir jag så äntligen av med garderoben i hallen. Haft den på annons men inte lyckats tajma in tiderna men nu ska den bort, blir nog bra det tror jag. Rensar lite smått här och där, dels behövs det men sen vill jag få lite ordning inför kommande försäljning också. Vore skönt att ha det lite snyggt och rensat hemma och slippa släpa iväg hur mycket som helst. Nästa vecka kommer min mäklare, var länge sen vi sågs, och ska kika på lägenheten och ordna värderingen. Spännande, det har ju sjunkit sen sist jag värderade men hoppas inte för mycket bara.

Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar