Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





torsdag 21 april 2011

Mårbackapelargoner...

... och annat fint har fått sin plats ute på balkongen.


                 


Efter att ha stressat iväg till dagis och läkare med bilen stående på gatan med dött batteri (jag är för bekväm och lat för att låta den stå annars) så njöt jag av solen och värmen ute på balkongen med en kopp kaffe och min lilla kisse. Lite smått och gott fick alltså komma ut i solen, än dröjer det innan jag sätter ut det jag dragit upp från frön, spännande!

Tack vare min snälla pappa som var och köpte nytt batteri till mig, (hutlöst dyrt!!) så kom jag iväg med bilen och kunde hämta min lilla tjej och handla vårskor och lite nya kläder till henne.

Efter det bar det hem till mina föräldrar och där väntade min bror med familj. Söt liten bebis som jag inte kan sluta snusa på, mysfaktorn är hög!

Har fortsatt på ett av mina stickprojekt och la även upp nya maskor till framstycket på dockklänningen jag håller på med. Bakstycket är ju klart redan så snart får prinsessans docka en ny fin klänning.

Dags att krypa i säng nu, har sovit allt för få timmar den senaste tiden och i kombination med gårdagens besök hos tandhygienisten har jag nu en jobbig huvudvärk och längtar efter kudde och täcke.

Imorgon är en ny dag! En ledig dag! Hoppas att solen och värmen är lika generös som idag så att jag kan sitta i solen med en kopp kaffe medan min lilla leker med kompisarna. Lite vardagslyx helt enkelt!

Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar