Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





onsdag 19 januari 2011

Fix och trix å så lite färg

Jag vet inte hur många gånger jag har ändrat på bloggens utseende de senaste dagarna, jag tycks aldrig bli nöjd. Nu e jag hyfsat nöjd iaf, för tillfället... Inte alls nöjd med teckensnittet på rubriken dock men men...

För drygt 1 vecka sen så sålde jag mitt akvarium som jag inte hade tid och ork med längre. Det stod bara där, släckt och tråkigt och pockade på min uppmärksamhet och krävde engagemang och tid. Något jag inte hade så.. nu är det borta och de fiskar som överlevt min hemska ignorans fick flytta till ett litet, litet akvarium som tidvis används som vattenskål av min lilla katt. Ja, det var ju inte tanken, men jag har ingen överdel just nu så...

När akvariet såldes blev det en tom vägg mellan köksdörr och dotterns sovrumsdörr så jag hämtade upp 2 st billy bokhyllor, 60*106, som jag hade förpassat ner i källaren när jag hellre såg mina älskade böcker i de mycket, mycket snyggare string-hyllorna (fattiga studentens stringhylla som hittades på bauhaus).

Men när billy hyllorna införskaffades så valdes ek ut då det passade i mitt och exsambons villa, nu vill jag hellre ha blank svart. Så det var bara fram med rödspriten, lackroller och den svarta lackfärgen som blev över sist.

Tvättningen är klar sen måååånga timmar tillbaka men av någon outgrundlig anledning dyker det alltid upp annat att göra så lackandet får vänta tills imorrn.


                           
       


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar